Thursday, April 28, 2011

Musim Final Exam Dah Bermula...!!!! ommaigadd...

assalamualaikum@salam sejahtera ke atas kamu sekalian...oit2....minggu ni merupakan antara minggu terpening dalam hidup aku...(bukan terpenting tapi terpening). hadoi...mana taknya...minggu depan dah final exam..tapi satu habuk pun aku tak study lagi...mana pi laa mood study aku yang disayangi ni...hadoi..
so,disebabkan minggu ni minggu exam..ramai laa student2 mimet yang meng'sebokkan' diri berstudy di library,kafe n bilik..study teruk laa katakan..biaq pulun!! janji result gempaq....so seminggu sebelum minggu final mesti la ada study week..study week tau tak apa dia?? minggu untuk belajar sendiri sebelum final. tak kisahlah belajar sendiri ka study group kaa pulun study teruk2 kaa...janji ambik final exam dengan jayanya...
ada la cerita yang tak sedap di dengar ni... apa lagi kalau bukan carry mark masing2..dok nampak macam carry mark aku berterabur jaa..
first dimulai dengan subjek thermodynamics..ahh sudah...aku baru cek pagi tadi..dapat 44 per 60..sikitnyaa...tapi xpa.. at least lulus laa jugak..sedih2 tapi thanxz to lovely misz fazillah...kerana tunjuka ajar dia yang berguna selama ini..
and then lepas tu carry mark shipboard aku..aku dok nampak di ambang ke'repeat'an ngan subjek nih...kus semangat...x lepas rupanya ..29.5/60...banyak lagi aku nak kena catch up..at least aku kena dapat 10.5 utk aku lulus and selamat ..
next subject is mathematics...whooaa..yang ni aku tak taw..sebab aku lemah sikit dengan maths ne..aku rasa lebih kurang dengan shipboard jugak laa..haha...mapuh2kena struggle lebih la exam ni..so x heran laa kalo aku agak mereng lepas nee..
hahaha
carry mark untuk intro to marine aku x taw lagi..entah ok ke x??dush3.... aku ni mengaji kuih ka apa??
mak aku taw ni mesti sedih..lastly yang aku tak cerita lagi pasal solas..ataupun dikenali sebagai safety of life at sea. yang ni aku x puas hati dekat tuan lecturer..bengang betol..dia penah keluarkan satu statement cmni.."saya tak akan berkompromi dengan pelajar lelaki kelas ni" wtf beb!! so ini bermaksud dia berat sebelah terhadap kaum hawa@ pompuan kelas aku. so aku tak terkejut la tadi aku tengok carry mark aku rendah..carry mark member pompuan kelas aku suma tinggi2..nak kata aku x study bnyak...x jugak..aku bnyak study bab solas ni..yg x tahannya..
cik Estrada yg selalu x datang kelas pulak tinggi dari aku..so aku ngan mas pun heranlah...nape jd cmtu..mungkin dia sympati ngn nasib estrada yang dalam buangan tu...hahaha..(gelak jahat)tapi tak patut laa dia buat mcm tu kat kami ni semua...bayangkan 10 orang dari 30 orang dia dah siap gagalkan siap2...x payah ambik exam..memang dia bubuh siap2 gagal..apa punya manusia ni?? kerja coursework suma ada markah..quiz buat..test buat... tapi failed!! haih... apa laa salah depa ni semuaa..
aku dengar kata Mr. J ni (bukan nama sebenar) pengerusi masjid la kat sitiawan  nuh..selalu dok nasihat hal agama..tapi perangai macam ni..WTH!! aku bukan apa...kesian kat member2 yang kena repeat 10 orang tu..penat mak bapak depa hantar mai belajaq..tapi yang ni depa dapat..seriously aku dah hilang rasa hormat kat dia ni...hhmmm...sudah2 laahh... buat ketupat kat bloh nee....Kepada Kawan-Kawan Aku Yang Tengah Study Tu..Selamat Study...Sama2 La Kita Berperang Nanti Ye....
.

No comments:

Post a Comment