Thursday, January 13, 2011

Anna Raffali menang AJL tak perlu la dipertikaikan

ASSALAMUALAIKUM....

Sebelum tu tak payah la aku nak perkenalkan sapa minah ne,mesti ramai yang dah kenal dia.Sekali tengok macam Lisa Surihani,tapi agak chubby sket...hahahahaha....tapi aku tak tahulah sama ada korang kenal dia ni atas sebab korang minat ke atau korang benci ke..itu hak korang. Korang tengok tak AJL 2010 ?hahaha...lau tak tengok aritu korang memang rugi laa...tapi kebanyakan member-member MIMET aku tak tengok Sebab tak dak TV....hahahahaha......Aku ngan roomate aku untung la sebab aku bawak tv 36 inci lam bilik aku..kantoi mampusss...hahaha...


OK, B.T.W ,Setiap orang ada kelebihan dan kekurangan masing-masing. Tak perlu la dok mempertikaikan rezeki yang telah dianugerahkan ALLAH kepada hambanya.Bukan apa,aku  tahu ramai yang macam tak percaya ana raffali boleh menang AJL.Bagi orang lain mungkin diaorang tak ambil pot sangat..alaa....pertandingan je pun..biasala kalah dan menang adat la tu...'Tuah ayam nampak di kaki,tuah manusia siapa yang tahu'.....


Tapi,sesetengah manusia yang peminat fanatik sangat tu tergamak buat page yang tak elok dekat Ana ne. Contoh Page dekat Facebook  : "kami tak setuju ana raffali menang ajl 2010","kami tak nak undi ana raffali di ABP BH ",...teruknya 'mindset' rakyat Malaysia ne..... tambah-tambah pulak majoritinya orang melayu..Aduss....Macam mana laa masyarakat kita nak maju macam ne kalau benda yang remeh temeh pun diperbesarkan? Benda-benda macam ne melibatkan maruah dan kerjaya seseorang.


Cuba korang ushar lirik lagu Tolong Ingatkan Aku ne....


Jangan disusun kata-kata penamat
Jangan disebut baris ayat keramat
Biar lenyap diserap sunyi
Biar senyap yang tak menyepi

Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa

Mari patahkan papan markah lama
Mari padamkan buku tiga lima
Biar luka sembuh sendiri
Biar lupa dimakan hari


Tolong ingatkan aku
Kisah kau tersedar
Dengan saku penyeluk masa
Kau dampingi aku
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Bila marah merasuk minda
Kecewa menyelubungi jiwa
Aku lupa

Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa
Ku teringatkanmu
Setiap detik jantungku berdetak
Setiap nota jiwaku berlagu-lagu

Tolong ingatkan aku kisah kita
Tolong ingatkan aku
Kisah ku tersedar
Dengan kasih memeluk rasa

Tolong ingatkan aku
Kisah kita


kredit untuk:LIRIKAMI
Aku bukanlah nak puji lebih dekat Ana Raffali ne,tapi bagi aku bait-bait ayat yang ada kat lagu ne cukup puitis. Jadi,tak hairan la Anna Raffali kata lagu ni asalnya sebuah sajak dahulu...Bukan nak kata aku ni peminat kipas susah mati dia,tapi minat tu ada jugak la ngan dunia artis-artis ne hehe . Hairan bin pelik ye,artis-artis lain yang tak menang AJL tak kecoh pun....peminat pulak yang lebih-lebih,siap kata juri yang mengadili AJL ni tak bagus la,tak berpengalaman la,macam macam lagi laa...naik pening aku.Ada yang menjangkakan Yuna ,Faizal Tahir dan Black n M.U.H akan menang....hahahahaha...Peminat diaorang ne frustrated bagai nak rak laa...Bukannya bermaksud artis-artis lain tak bagus atau tak hebat,cuma nasib tak menyebelahi saja..Apa la nak kecoh doe?Suma tu Dunia...

Ambik la rasional dari kemenangan Ana ne,bagilah peluang kepada nama-nama baru yang sedang meningkat naik dalam industri muzik di tanah air kita ni.Kita tak perlu la nak ikutkan emosi semata-mata dan menghukum orang lain sewenang-wenangnya.Kita rakyat Malaysia,orang Melayu, 'Think Positive' ,barulah ekonomi dan sosial masyarakat bertambah positif .wassalam..... Dari Tokey Lemang







 

No comments:

Post a Comment